close

Ważne:

Ta strona internetowa stosuje pliki cookies. Korzystanie z niej i dalsze przeglądanie zawartych tu treści oznacza akceptację plików cookies.Można zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce.

AKCEPTUJ

TWÓJ LIDER W POLSCE

Innowacje

Fliegl wywrotki Greenlight : Ładowność 30 ton i twardość Brinella 110

Wywrotka Greenlight otwiera nowe możliwości – pod względem ładowności, stabilności i trwałości.
Z podstawowym wyposażeniem waży zaledwie ok. 4000 kg i ma – w połączeniu z lekkim, 6-tonowym ciągnikiem pokaźną ładowność 30 ton. Jej odporna na uderzenia i zużycie aluminiowa mulda ma najwyższą wartość HB w swojej branży: twardość Brinella 110




HB 110 to wyjątkowo duża wartość dodana, która znacznie zwiększa trwałość pojazdu.Poza tym specjalny rodzaj aluminium zmniejsza masę własną tej wywrotki. Centralnym elementem w Greenlight jest stożkowa mulda, która w firmie Fliegl jest standardem. Zastosowanie stożkowej muldy w naczepach wywrotkach w znacznym stopniu redukuje opory powietrza, dlatego że nie wystaje ona poza szerokość ciągnika a dodatkowo aerodynamiczne kształty wspomagają równomierne i szybsze toczenie. Wszystko to przekłada się bezpośrednio na mniejsze zużycie paliwa, większą trwałość naczepy i niższe koszty jej utrzymania. Prototyp wywrotki Fliegl z linii Greenline został zaprezentowany po raz pierwszy na targach IAA 2010. Otrzymała wiele pozytywnych opinii. Jesienią 2011 Fliegl za tę innowacyjność został nagrodzony Europejską Nagrodą Transport for Sustainability.
Bogaty pakiet aerodynamiczny zawiera specjalne blaszane owiewki i nową membranową ścianę tylną (z zawiasem dwuprzegubowym). Minimalizuje ona zawirowania powietrza w tylnej części pojazdu. W sumie wszystkie wprowadzone rozwiązania dają redukcję zużycia paliwa do 8%. Inne zalety praktyczne wywrotek Greenlight to niska krawędź załadunkowa i niski środek ciężkości pojazdu. Skośna ściana czołowa (nachylenie 21°) jest korzystna dla pojemności i sprzyja szybkiemu, dokładnemu wyładunkowi oraz optymalizuje obciążenie siodła.

Curved Chassis- patent Fliegl’a: zaokrąglony przód ramy zwiększa jej wytrzymałość i elastyczność poprzez optymalne połączenie sił działających pionowo z równomiernym ich odprowadzaniem do płyty sprzęgu siodłowego. Nowa rama wywrotek Fliegl nie ma kanciastych powierzchni a odpowiednio podgięta jej dolna część znacznie ułatwia sprzęganie z ciągnikiem oraz zapobiega uszkodzeniom pojazdów. W tyle ramy również wprowadzono przemyślane rozwiązania odciążające tylną oś co bezpośrednio wpływa na stabilność naczepy przy kiprowaniu.
Fliegl zmodyfikował podest do stania z przodu wywrotki. Nie znajduje się on już bezpośrednio na zewnętrznej stronie muldy, tylko jest przykręcony do grubościennej tulei siłownika przechyłu. Przy przechylonej muldzie zmniejsza się dzięki temu wysokość całkowita pojazdu, co ma znaczenie przede wszystkim w tunelach, pod wiaduktami i mostami oraz w halach. Przewody łączące nie wystają do kąta przechyłu i nie są narażone na niebezpieczeństwo uszkodzenia podczas przechylania.

Tylko Fliegl umieszcza złącza w taki sposób, że są one w zasięgu kierowcy bez konieczności czołgania się pod pojazd.

Inne nowości w szczegółach:
• Wyciągana drabina na środku podestu do stania, która umożliwia wchodzenia z lewej i prawej strony.
• Uchwyt na wąż przyłączeniowy.
• Antypoślizgowy bezpiecznym stopień przy podeście do stania
• Uchwyt na łopatę i miotłę
• Dopasowane zamocowanie utrzymujące w idealnej pozycji tylną ochronę przeciwwjazdową.
• Oświetlenie z zabezpieczeniem.
• Zbiornik pneumatyczny zamontowany jako belka poprzeczna.

Greenlight to strategia, którą Fliegl Trailer będzie również w przyszłości konsekwentnie realizował i udoskonalał.

< Wróć