close

Ważne:

Ta strona internetowa stosuje pliki cookies. Korzystanie z niej i dalsze przeglądanie zawartych tu treści oznacza akceptację plików cookies.Można zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce.

AKCEPTUJ

TWÓJ LIDER W POLSCE

Innowacje

Naczepa dwuosiowa Fliegl Twin 200

Pierwsze testy w Polsce dwuosiowej naczepy kurtynowej Fliegl Twin 200 za nami! Wypadają pozytywnie, potwierdzeniem są kolejne zamówienia!

Fliegl Twin 200

CZY BĘDZIE TO HIT 2017? PRZEWOŹNICY POSZUKUJĄ OSZCZĘDNOŚCI, A FLIEGL MA DLA NICH NAJLEPSZE NA RYNKU ROZWIĄZANIA

Fliegl Twin i Mega Twin to dwuosiowe naczepy, skonstruowane po to, by przewoźnik oszczędził na opłatach myta – mniej osi, to niższe opłaty. Ich dwuosiowe podwozia powodują, że przewoźnik będzie płacił za myto mniej niż w przypadku najpopularniejszych na rynku naczep trzyosiowych. Dzięki redukcji liczby osi udało się zaoszczędzić sporo na masie własnej pojazdów.

Pierwsza z nich waży zaledwie 5.300 kg i dysponuje techniczną ładownością aż 25.700 kg. W wersji mega to odpowiednio 5.500 kg i 25.500 kg. Obie naczepy są wyposażone w parę osi o nośności po 10.000 kg każda. Wyróżniają się bogatym wyposażeniem m.in.: zewnętrzną ramą z systemem mocowania ładunków Fliegl Load-Lock-Profile (umożliwiającą niemal dowolne umiejscowienie punktów kotwienia uchwytów do pasów lub łańcuchów).

Aby w praktyce wykazać oszczędności jakie generują naczepy dwuosiowe, eksperci z niezależnej organizacji Dekra przeprowadzili test porównawczy. Wzięły w nim udział dwa zestawy. Jeden z naczepą trzyosiową, drugi z nową Fliegl Twin 200. Udowodniono, iż zestaw z naczepą Twin 200 zużył średnio na każde 100 km o 2,4 litra oleju napędowego mniej niż ten z trzyosiową naczepą. Zestawiając ten wynik ze średnim rocznym przebiegiem pojazdów transportowych wykorzystywanych przez europejskich przewoźników wynoszącym 150.000 km i mnożąc wynik przez średnią cenę paliwa wynoszącą 1,10 euro za litr, okazuje się, że Fliegl Twin 200 pozwala oszczędzić około 4.000 euro rocznie na pojazd. Sprawdzono także ile można zaoszczędzić na opłatach drogowych. Założono, że naczepa pokona rocznie 150.000 km jeżdżąc po trasach szybkiego ruchu. Jako iż wysokość myta jest uzależniona od liczby osi i w Niemczech jest ono o 1,8 eurocenta niższe w przypadku naczepy dwuosiowej, a we Włoszech jest to już aż o 2,4 eurocenta mniej, to oszczędności z tego tytułu mogą wynieść nawet 2.700 euro. W sumie dzięki użytkowaniu naczepy Fliegl RoadRunner Twin 200 przewoźnik może zachować w firmowej kasie nawet 6.700 euro rocznie. Przy zakładanym pięcioletnim okresie eksploatacji ten ekstra zysk może sięgnąć nawet 33.500 euro! W tym wypadku mniej (osi) oznacza więcej (pieniędzy w kieszeni).

< Wróć