close

Ważne:

Ta strona internetowa stosuje pliki cookies. Korzystanie z niej i dalsze przeglądanie zawartych tu treści oznacza akceptację plików cookies.Można zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce.

AKCEPTUJ

TWÓJ LIDER W POLSCE

Innowacje

Naczepa Fliegl do przewozu balastu dźwigowego – odpowiedź na konkretne potrzeby branży

Naczepa Fliegl do przewozu balastu dźwigowego – odpowiedź na konkretne potrzeby branży
Są niezbędne na każdym dużym placu budowy, ale sprawdzają się też w dziesiątkach innych zastosowań. Dźwigi, szczególnie te o dużych rozmiarach, bez wątpienia są bardzo uniwersalnymi maszynami. Ich wspólną cechą, a zarazem wadą, jest jednak dość kłopotliwy transport. Dźwigi mobilne są oczywiście dopuszczone do ruchu drogowego, jednak nie mogą poruszać się z balastami. Dlatego taką maszynę przed jej dostarczeniem do miejsca pracy trzeba rozebrać. Firma Fliegl opracowała doskonałe rozwiązanie do przewozu elementów balastowych – jest nim specjalnie przystosowana do tego typu zadań naczepa. Transport balastu dźwigowego zawsze sprawia sporo problemów, szczególnie jeśli mówimy o potężnych konstrukcjach. Fliegl niedawno zaprezentował autorską odpowiedź na ten dylemat. Specjalnie na zamówienie firmy Scholp – jednego z czołowych dostawców rozwiązań dźwigowych i transportu ponadgabarytowego - powstały dwie 4-osiowe platformy, które są dedykowane do przewozu balastu, ale nie tylko. Czym się wyróżniają? Uniwersalnością, ogromną wytrzymałością i dostosowaniem do sztywnych przepisów drogowych.



Naczepa Fliegl do przewozu balastu dźwigowego – solidne wsparcie w transporcie ponadgabarytowym
Ładowność naczepy wynosi ponad 40 ton, a jej masa własna została określona na poziomie 10,5 tony. To oznacza doskonały stosunek ciężaru do możliwości przewozowych. Firma Schopl dodatkowo zamówiła cały pakiet elementów, które jeszcze usprawniają przewóz balastu oraz zwiększają uniwersalność platformy. Te dodatki, to: 13 par 5-tonowych uchwytów oraz również 13 par uchwytów 10-tonowych, 11 otworów na kłonice, 4 listwy w podłodze z dodatkowym mocowaniem, 2 pary uchwytów do kontenerów budowlanych i morskich, 20 kłonic o wysokości 1,2 metra, tablice, koguty i dodatkowe oświetlenie, wymagane podczas transportu ponadgabarytowego.



Dostosowana do przepisów drogowych i oczekiwań firm transportowych
Naczepa została opracowana ściśle według wymagań wyznacznika promieni osi skrętnych. Może zostać podczepiona do ciągników balastowych 2-, 3- i 4-osiowych. Co bardzo ważne, jest w pełni dostosowana do wymagań paragrafu 70. STVO, czyli ustawy o ruchu międzynarodowym, może zatem bez żadnych przeszkód poruszać się po drogach, także w Polsce. Wzmocniona podłoga platformy dodatkowo została wyłożona drewnem o grubości 3 centymetrów, które wzmacnia konstrukcję i zabezpiecza transportowany element przed uszkodzeniem. Naczepa posiada skrętne osie numer 3 i 4, pierwsza oś jest natomiast automatycznie podnoszona dla poprawy komfortu i skuteczności załadunku. Bardzo dużą zaletą platformy Fliegla są jej kompaktowe rozmiary – długość zestawu z naczepą nie przekracza 16,5 metra. Widać tu również długofalowe myślenie, ponieważ naczepa została skonstruowana w taki sposób, aby można było ją wykorzystać także do transportu innych ładunków ponadgabarytowych, nie tylko elementów balastu dźwigowego.

< Wróć